Trijnie Tuil

Mijn naam is Trijnie Tuil en ik ben werkzaam als leerkracht op de Borg.

Al jaren woon ik met veel plezier in Winsum aan het water, samen met mijn gezin.

In Loppersum ben ik opgegroeid en van jongs af aan wist ik dat ik graag het onderwijs in wilde. De Pabo ben ik begonnen in Groningen en ik ben afgestudeerd in Arnhem. In Apeldoorn kreeg ik mijn eerste baan als leerkracht en remedial teacher in het basisonderwijs en na een verhuizing naar Haren, kwam ik al snel bij de Borg terecht.

Jarenlang heb ik op de Borg gewerkt, eerst in verschillende groepen als leerkracht en later als adjunct-directeur. Ik ben daarnaast een jaar werkzaam geweest in Onnen als directeur. Voordat ik terugkeerde op de Borg heb ik drie jaar lang als directeur bij stichting Noordkwartier gewerkt.

Het werken met kinderen blijf ik fantastisch vinden en daarom geniet ik ervan om weer voor de groep te staan. Ik voel me thuis bij het team van de Borg, waar goed wordt samengewerkt, mensen gedreven zijn en een fijne sfeer hangt.

Ik werk drie dagen, waarvan twee dagen in de groep en daarnaast geef ik een dag rots en water-les aan alle leerlingen van groep 3 t/m 7 (en een deel van groep 8).

Het is voor mij belangrijk om ieder kind te zien en verder te helpen in zijn of haar ontwikkeling op allerlei verschillende gebieden. Samen met de kinderen werken aan een fijne groep en elke dag samen een beetje beter worden, ieder kind vanuit zijn of haar eigen talent en interesse. Het blijft mooi om te zien hoe kinderen reageren als ze iets nieuws leren of ontdekken. Zelf pak ik graag mijn gitaar om met kinderen te zingen en ik kan erg genieten van creativiteit tijdens de lessen.

Naast mijn werk geniet ik van mijn gezin, familie en vrienden en van wandelen, fotograferen, muziek, lezen, uitstapjes en veel gezelligheid.