Marjolijn Stuiver

Mijn naam is Marjolijn Stuiver, ik ben opgegroeid in Groningen samen met mijn zusje en ouders. Ik woon nu met veel plezier in Haren, samen met mijn man Anne-Bart en onze 2 zonen Laurens en Matthijs.

Ik werk sinds 2005 als leerkracht op De Borg. De Borg is voor mij een hele fijne werkplek, met fantastische kinderen, fijne, betrokken ouders en een enthousiast, gedreven team.

Ik geniet van het onderwijs, omdat het zo dynamisch is. Iedere dag verschillende lessen, goede gesprekken, samen plezier hebben en leren van en met elkaar.

De basis van het leren is voor mij een veilige sfeer in de klas en daar werk ik graag aan met een groep kinderen. Het is zo leuk de kinderen goed te leren kennen, een hele klas vol verschillen, maar toch ook zoveel overeenkomsten. Het is voor mij de uitdaging de overeenkomsten samen te brengen en de verschillen er ook te laten zijn, dat brengt zoveel kleur in een groep. Een groep waar ieder kind zichzelf kan zijn en zich durft te laten zien en horen vind ik heel belangrijk.

Bij ons op school zitten kinderen met allerlei talenten en ik vind het mooi dat er voor de vele talenten ruimte is! Ik geef op de woensdag muziek aan de kinderen op de Borg. De ene helft van het jaar aan groep 1 t/m 4 en de andere helft van het jaar aan groep 5 t/m 8. Ik houd zelf ook erg van muziek maken: zingen en het bespelen van de piano of ukelele. Muziek maken en zingen zorgt voor verbinding in de een groep en er wordt veel geleerd én plezier gemaakt!

Ik geniet iedere dag van het werken met de kinderen en hoop dat nog heel lang te doen op De Borg!