Maaike de Hoog

Mijn naam is Maaike de Hoog en sinds 2014 ben ik werkzaam als onderwijsassistent op De Borg.

Samen met mijn vriend van zoon woonachtig in het prachtige Drentse dorp Vries. Ik ben opgegroeid in Glimmen bij mijn ouders en 2 zusjes.

Qua opleiding had ik eigenlijk nog geen idee en daarom ben ik SPW gaan studeren, na een aantal stages in het onderwijs was ik om!

Het onderwijs heeft het voor mij allemaal! Elke dag is het weer fantastisch om de vrolijke hoofdjes binnen te zien komen en dat ze dan heel graag weer nieuwe dingen willen leren.

Als onderwijsassistent werk ik vaak met kleinere groepjes kinderen, waardoor er vaak ook bijzondere gesprekken ontstaan.

Ik geniet ervan dat kinderen dingen met je delen en dat je dan het even niet over het werk hebt maar over dingen die de kinderen bezig houden.

Als kinderen dingen moeilijk vinden en ik kan ze daarbij helpen als onderwijsassistent en aan het eind van de les gaat het lampje branden bij de leerlingen is mijn doel gehaald! Het is prachtig als je het kwartje ziet vallen!

Met nog steeds heel veel plezier doe ik mijn werk op De Borg!

Naast mijn werk op school houd ik mij in mijn vrije tijd bezig met sporten, wandelen, lekker eten en samen met mijn gezin genieten van alle leuke dingen die op ons pad komen!