Froukje Oosterhuis

Ik wil graag wat meer over mezelf vertellen….

Ik ben Froukje Oosterhuis- Koers en ik ben in 1963 geboren in Rotterdam. Mijn jeugd heb ik in Hardenberg doorgebracht. Samen met mijn broertje ging ik naar de lagere school bij ons in de straat.

Ik wist al jong dat ik juf wilde worden en liep al stage op een kleuterschool toen ik nog op de MAVO zat. Via de kleuterkweek in Zwolle en verschillende werkplekken in Nederland ben ik in Haren op

“de Borg“ terecht gekomen. Een prachtige school  en een fijne plek om te werken.

Het jonge kind heeft me altijd geboeid en vertederd en het was vanzelfsprekend dat ik kleuters onder mijn hoede kreeg! Toen ik een aantal jaren terug juf van een groep 3 mocht worden zag ik dat als een enorme uitdaging. Wat is het toch leuk om dat spelende kind in een lerend kind te zien veranderen! Met veel humor en creativiteit maken we er elke dag samen  een leerzame en een leuke dag van !

Ik ben getrouwd met Erik en we wonen met veel plezier in Haren. Onze drie kinderen, twee jongens en een meisje,  hebben “de Borg” achter zich gelaten en zitten alle drie nu op een middelbare school in de stad.

Lezen, toneelspelen, koken ,tekenen , naar musicals gaan, muziek luisteren  en kamperen zijn dingen die ik graag doe in mijn vrije tijd. Ik hoop nog eens een kinderboek te maken en een rolletje te spelen in Sesamstraat.

Een van mijn hobby’s waar ik veel plezier aan beleef is zingen. Ik ben lid van een koor en ben een zingend onderdeel van een kerk band. Of het nu jazz, pop ,musical, klassiek  of een swingende  spiritual is , ik vind het allemaal prachtig om te zingen en naar te luisteren. Maar kerstmuziek heeft voor mij toch iets speciaals. Er gaat bijna niets boven een Christmas Carroll!

Kerst op “de Borg” is altijd een prachtig feest, of het nu in de kerk met alle ouders wordt gevierd of intiem en klein met alle kinderen in de hal.

Ik vind het leuk om onderdeel te zijn van de kerstviering, om het toneelstuk in te studeren met de kinderen en om de liederen met ze te zingen.

Daarna met een blij gevoel naar huis . De ballen in de boom hangen en genieten !