Margreet Schans

Mijn naam is Margreet Schans. Ik ben 56 jaar oud en geboren en getogen in Oost-Groningen, te weten in Delfzijl. Na mijn studie ben ik in Groningen blijven wonen. Ik ben moeder van twee zonen van 19 en 17 jaar oud. Mijn partner is woonachtig in Haren dus dit mooie dorp is voor mij niet onbekend. In mijn vrije tijd ben ik graag buiten, ben regelmatig bezig in de tuin, spreek graag af met vrienden en hou van reizen en fotograferen.

Ik heb bij diverse organisaties mogen werken, waaronder een sociale werkvoorzieningsorganisatie, een zorgverzekeraar en verschillende zorgorganisaties. Vrijwel allemaal werkplekken met een maatschappelijk raakvlak, dat spreekt mij het meeste aan. Ook ben ik directeur geweest bij RENN4 in Appingedam, een school voor speciaal onderwijs voor kinderen van 4 – 13 jaar. Hier is mijn liefde voor het onderwijs geboren. Het is een voorrecht om een steentje bij te mogen dragen aan de optimale ontwikkeling van kinderen, elk met hun eigen persoonlijkheid en mogelijkheden, zodat ze uiteindelijk op eigen wijze en met een eigen intern kompas hun weg in de wereld vinden.

Ik ben bijzonder blij te mogen werken als directeur bij CBS De Borg. Een school met een breed en hoogwaardig onderwijsaanbod, een bevlogen team van professionals en een bestuur bestaande uit ouders. Hieruit spreekt een grote en veelzijdige betrokkenheid bij de school!

Eén van mijn kernwaarden is het creëren van een klimaat waarin kinderen, ouders én medewerkers van de school zich prettig en verbonden voelen. Een plek waar kinderen met plezier naar school gaan in een veilige en vertrouwde omgeving.