Rijkland Wasseram

Ik ben juf Rijkland en vanaf 2012 werk ik op cbs de Borg. Ik kom van cbs Hunnedal waar ik jaren met veel plezier gewerkt heb als juf en intern begeleider. Op de Borg werk ik in verschillende groepen. Wat ik zo bijzonder vind aan deze school? De open sfeer, de lieve kinderen en de zonnepanelen op het dak. Ik ben iemand die erg milieubewust is en erop let of lampen uit zijn als er niemand is, of computerschermen na schooltijd uitgeschakeld zijn en of de verwarming een graadje lager kan. Ik heb jaren in de stad Groningen gewoond, waar mijn man en ik zonnepanelen op ons dak hadden. Nu wonen we in Ten Boer waar we ook zonnepanelen en een windmolen hebben.

De Borg is een Christelijke school en in de klas geniet ik van de gesprekken die je met kinderen over het geloof kan hebben. Een goede omgang met elkaar en met het materiaal vind ik belangrijk. Ik stimuleer de netheid in de klas omdat het rust en duidelijkheid geeft. Bakjes en laden zijn daarbij een goede hulp.