Eva Prins

Mijn naam is Eva Prins. Ik ben in 1979 geboren in Alkmaar en heb achtereenvolgens op meerdere plekken in Nederland gewoond. Uiteindelijk ben ik in mijn studententijd blijven hangen in de mooie stad Groningen en daar woon ik nog steeds met veel plezier.

Leerkracht worden op een basisschool leek mij na het VWO de meest voor de hand liggende manier om mijn talenten en interesses te combineren. Geen klas, geen kind en geen dag is hetzelfde. Telkens weer de uitdaging aangaan om iedere leerling tot zijn of haar recht te laten komen, is het mooie aan dit vak!

Na de Pabo te hebben afgerond ben ik in 2002 op De Borg komen werken in de bovenbouw. De eerste jaren stond ik voor groep  6 en 7, vanaf 2006 heb ik mijn draai gevonden in groep 8.

Groep 8 is een intensief en dynamisch jaar. Als leerkracht zie je de kinderen groeien en beleef je spannende momenten als het schoolkamp, de Citotoets en de eindmusical. Samen met de ouders en kinderen sluit  je een belangrijke periode af en ga je op zoek naar het juiste vervolgonderwijs.

Naast leerkracht van groep 8, ben ik ook de techniekcoördinator van onze school. Onze school heeft de afgelopen jaren echt geïnvesteerd in het techniekonderwijs. Als team hebben we een techniekcursus gevolgd en een mooie methode aangeschaft voor het vak biologie/techniek. Ik vind het belangrijk dat elk kind van onze school aan het einde van de basisschoolperiode kennis heeft gemaakt met technische beroepen en weet dat we niet zonder de techniek kunnen. Tenslotte is techniek zeker niet boring…….