Irene van der Molen

Mijn naam is Irene van der Molen en ik woon in Assen met mijn man en 3 dochters. Ik heb aan het conservatorium in Groningen Schoolmuziek en dwarsfluit gestudeerd. Halverwege deze studie ontdekte ik dat ik het lesgeven op een basisschool superleuk vond en ben ik gestopt met het conservatorium en heb ik de Pabo gedaan. Vervolgens heb ik 2 jaar gewerkt op een basisschool in Capelle a/d IJssel en heb daarna 20 jaar gewerkt op de Dom Helder Camaraschool in Groningen. Hier gaf ik les in diverse groepen.

Ik geniet enorm van lezen en van alles wat met taal te maken heeft. Daarom heb ik in 2013 de opleiding voor taalcoördinator gevolgd en kreeg ik deze taak erbij naast het lesgeven.

Sinds augustus 2019 werk ik met heel veel plezier op CBS De Borg. De sfeer op De Borg vind ik erg prettig met fijne kinderen, ouders en hardwerkende, enthousiaste collega’s! Op De Borg ben ik sinds 2020 taalcoördinator, een mooie uitdaging om hier samen met de taal-spellingcommissie mee bezig te zijn! Naast o.a. lezen, spelling, taal, geschiedenis, geniet ik enorm van het geven van de creatieve vakken en muzieklessen.

Ik verveel me nooit, in mijn vrije tijd doe ik van alles en nog wat, zoals: lezen, wandelen, kamperen, spelletjes doen, winkelen met mijn dochters, afspreken met vrienden en speel ik dwarsfluit in o.a. een piano-blazerssextet en het Drents Symfonie Orkest.