Marije van Houten

Mijn naam is Marije van Houten en sinds oktober 2014 mag ik werken op deze prachtige basisschool.
Een paar feitjes op een rijtje over mijzelf:
– Ik ben geboren op 4 november 1989;
– Ik ben getrouwd sinds april 2013 met een fantastische man;
– Wij hebben in april 2014 een prachtige dochter mogen krijgen;
– Ik woon al mijn hele leven in Bedum en ben daar naar CBS ‘De Regenboog’ geweest;
– Van jongs af aan weet ik al dat ik juf wil worden en ben naar de Stenden Hogeschool geweest om deze droom op de Pabo te verwezenlijken;
– Ik heb drie jaar voor een andere scholenvereniging gewerkt. Tijdens deze jaren heb ik in alle groepen of groepscombinaties les mogen geven.

In september 2014 mocht ik op sollicitatiegesprek komen bij directeur Kees Bouma. Spannend, maar ik had meteen erg veel zin om op CBS ‘De Borg’ te komen werken. Ik vind het dan ook super leuk dat ik hiervoor ben uitgekozen. Een fantastische school, die voor de leerlingen en leerkrachten mogelijkheden biedt om jezelf te ontwikkelen.

Ik mag 3 dagen werken in de kleutergroepen. Ik vind het heerlijk om met alle kinderen een weg te zoeken door het land, dat school heet. Iedereen mag zijn eigen route lopen en ik zal daarin begeleiden. Ik vind het heel belangrijk, dat elk kind vrij is en met plezier naar school gaat. Hierdoor staan zij open voor hun ontwikkeling. Dit doet de kleuter alleen als hij of zij zich prettig voelt. Daarvoor ben ik hun juf; om hen hierbij te helpen.

Ik hoop op een gezellige en leerzame tijd op CBS ‘De Borg’, mijn inziens moet dat wel gaan lukken.