Geeske Loerts

Mijn naam is Geeske Loerts. Ik ben geboren in het Friese dorpje ‘It Heidenskip’. Hier heb ik tot mijn 20e gewoond. Een fantastische plaats om vrij en blij op te groeien. Overdag ging ik naar school  en na schooltijd was ik vaak in de buitenlucht te vinden. Het was een kleine school met combinatiegroepen. Ik herinner het mij als een fijne tijd. Dit blije gevoel dat ik aan de basisschooltijd heb onthouden, hoop ik ook nu aan de kinderen door te kunnen geven: samen leren werken en spelen, hoe anders iedereen ook is. Het respect naar elkaar. Een belangrijke boodschap vind ik dan ook: ‘iedereen is zo mooi anders’.

Voordat ik naar de pabo ging, heb ik in 1996 een kappersopleiding afgerond en heb daarna 10 jaar in kapsalons gewerkt. Ik merkte dat ik het altijd leuk vond om kinderen te mogen knippen. Uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om het roer om te gooien: ‘ik wil juf worden.’ Het werken met kinderen vind ik geweldig! Ieder kind is uniek en heeft zijn eigen kwaliteiten. Ik vind het altijd een uitdaging om deze kwaliteiten positief in te zetten. Ieder kind mag er zijn en ik hoop dát de kinderen ook mee te geven.

Na een jaar invalwerk en een jaar op het Hunnedal in Onnen te hebben gewerkt, ben ik sinds 2008 werkzaam op de Borg.  Iedere dag ziet er anders uit en dat maakt het werk in het onderwijs zo boeiend. Kinderen zijn spontaan en eerlijk in hun ‘zijn’. Vanaf 2019 heb ik mijn rol als leerkracht ingeruild voor onderwijsassistent. Ik werk individueel met leerlingen, zowel binnen als buiten de groep. Prachtig!

In het jaar 2000 heb ik een half jaar in Finland gewoond en als kapster in een internationale salon gewerkt. In Finland heb ik mijn man ontmoet. Andere landen en culturen spreken mij zeer aan. Het is zo mooi en interessant om te zien, hoe verschillend mensen over de hele wereld zijn.

Samen met mijn man en dochter wonen wij met heel veel plezier in Haren. Een prachtig groen dorp, fijne mensen en een rustige omgeving, waar ik me veilig voel. In mijn vrije tijd ben ik graag aan het zingen of luister ik naar muziek. Sporten, o.a. hardlopen, racefietsen en dansen, is voor mij een fijne uitlaatklep.

Ik hoop nog heel lang te kunnen genieten van de kinderen op De Borg!