Fijbe Bijl

Hallo, ik ben Fijbe en vanaf augustus 2012 de conciërge van deze mooie school. Voordat ik werkzaam was op deze school had ik ook al een groot bassischoolleven als conciërge achter de rug. Van november 1991 tot november 2001 werkte ik al 10 jaren op cbs Hunnedal en cbs de Marke. Dat deed ik halve weken op de ene school en halve weken op de andere. Vanaf november 2001 ging ik de volledige week aan het werk bij cbs Hunnedal in Onnen. Nu zet ik dat voort op de Borg. Ik heb administratieve opleidingen gedaan voor zowel de taalkundige als de rekenkundige kant. Ik heb veel interesses. Ik heb een uitgebreide interesse in alles wat met de planeet te maken heeft en lees veel, vooral over wat er zich op, boven en in de planeet afspeelt en wat erop leeft. Alle dingen hangen met elkaar samen en dat vind ik fascinerend. Ik zie de wereld als een archipel waarop ik de boot nooit wil missen om mijn volgende bestemming te bereiken. Langeafstandsporten vind ik leuk want dat heeft, net als met reizen, wat ik ook graag doe, met de omgeving te maken en natuurlijk de spanning, inspanning en ontspanning. Ook darten en verschillende biljart- reken- en taalspellen vind ik leuk, maar ben er niet actief in, net als in muziek en toneel. Concerten bezoek ik wel eens. Mijn muzieksmaak is ook heel uitgebreid en heb bijna alles van Dire Straits en Queen. En soms kan ik mijn fantasie kwijt wanneer ik een stukje schrijf over iets wat niet aan een thema gebonden is. Mijn conclusie is dat ik aan 24 uur in een etmaal eigenlijk niet genoeg heb.