Resi Stevens

Hallo, ik ben Resi Stevens en geboren in 1982. Ik heb tot mijn achtste in Siddeburen gewoond en ben daarna verhuisd naar Donderen. Dit mooie dorp, gelegen in de kop van Drenthe, heeft mij in aanraking gebracht met koeien. Heerlijk vond ik het om te gaan ‘helpen’ bij een boer in het dorp en mee te gaan op de tractor om de koeien in het land te gaan melken, of gewoon rustig de koeien te borstelen terwijl ze aan het herkauwen waren. Dit wou ik ook!

Daarom ben ik na mijn middelbare school naar het AOC Terra gegaan om later ook het boerenvak te kunnen gaan uitoefenen. Na het afronden van deze opleiding heb ik deze studierichting vervolgd op het Van Hall Larenstein in Leeuwarden. Het trof dat mijn vriendje uit het dorp – nu mijn echtgenoot – een boerenzoon was. Ik zag de toekomst al helemaal voor me. Helaas wou hij de boerderij niet overnemen en ik kwam erachter dat de banen in deze sector niet voor het oprapen lagen. Ik vond ander werk in de grafische sector en ontdekte ik dat ik heel creatief ben. Na tien dienstjaren ging het bedrijf helaas failliet.

Een nieuwe functie vond ik bij een uitgeverij, waar ik een commerciële betrekking ging vervullen. Boeken vind ik geweldig, maar ik merkte wel dat commerciële vaardigheden niet mijn sterkste kant zijn. Na anderhalf jaar was dit eindig en rees bij mij de vraag wat ik eigenlijk wil in mijn werkzame leven. Ik was in tussentijd getrouwd, moeder geworden van een jongen en een meisje en in verwachting van ons derde kindje. Het moederschap bracht een nieuwe, prachtige dimensie aan in mijn leven en het maakte dat ik met een andere blik het leven ging bekijken. Er werd een beroep gedaan op andere kwaliteiten van mij en deze kwaliteiten ben ik verder gaan ontwikkelen. Deze ontwikkeling vond plaats in meerdere vormen.

Zo ben ik een opleiding Kindercoaching gaan volgen, werd ik voetbalcoach, ging ik een actieve rol vervullen op de basisschool van mijn kinderen, werd ik vrijwilliger bij Mentor4you en kreeg ik de kans om als onderwijsassistent op De Borg te komen werken.. Maar de ontwikkeling is daarmee niet gestopt. Met passie ben ik me nog verder aan het verdiepen en ontwikkelen om kinderen zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen in hun proces. Ik ben zeker nog niet uitgeleerd! Al deze ervaringen en kennis zet ik in bij de begeleiding en ondersteuning van de kinderen op De Borg – als onderwijsassistent en bij individuele begeleiding. Vanuit je eigenheid je kwaliteiten en talenten ontdekken en inzetten voor je eigen ontwikkeling en ontplooiing. Dat is waar ik voor ga, want ieder kind is uniek!