Anne Afman

Mijn naam is Anne Afman en ik ben sinds 2004 leerkracht op De Borg. Na het eerste jaar elke dag een andere groep te hebben gehad werk ik vanaf 2005 in de midden- en bovenbouw van onze mooie school.
Ik ben op 20 september 1981 geboren in Tiel maar al snel verhuisden mijn ouders naar het Drentse Buinen. Ik ging in Borger naar school en daar heb ik een geweldige basisschooltijd gehad. Mijn lievelingsjuf was Juf Hester. Een juf die zong, gitaar speelde en een geweldig sfeer in de klas had. De kinderen werkten hard omdat er mooie en bijzondere lessen werden gegeven. Vanaf dat moment wist ik dat ik later in het onderwijs wilde gaan werken. En zo is het gebeurd dat ik in 2000 ben gaan studeren aan de CHN Pabo in Groningen. Na mijn LIO-stage kreeg ik een baan op De Borg. Ik heb inmiddels veel verschillende klassen les gegeven en ben 6 jaar ICT-coördinator geweest. Ik heb hiervoor in 2014 en 2015 een opleiding gevolgd in Enschede. Daarna ben ik PBS-coördinator geworden.
Samen met mijn man heb ik het bedrijf Codevaardig. Wij hebben een leerlijn programmeren ontwikkeld voor het basisonderwijs en zijn distributeur van Dash en Dot in Nederland. We reizen langs vele scholen om teams te scholen in het gebruik van ons lesmateriaal.

Ik woon in Haren met mijn man Mark, zoon Stijn en dochters Lieke en Emma. Met deze drie schatten van kinderen genieten we ontzettend van ons leven. Ik houd van tuinieren en in de zomermaanden kamperen we veel.

Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk. Ik ben trots op onze school, onze kinderen, onze ouders en mijn collega’s!